اخبار شهرداری / شناسه خبر: 1000 / تاریخ انتشار : 1402/08/17

اعتراف صهیونیست‌ها به داشتن سلاح هسته‌ای/جهان سکوت خود را در قبال غزه بشکند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر ضرورت محکومیت جهانی اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی به تهدید استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در غزه تاکید کرد.

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس ‌ سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اظهارات وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای علیه مردم بی‌گناه غزه اظهار کرد: بار دیگر یک مقام رژیم‌ صهیونیستی بر داشتن سلاح‌های هسته‌ای اعتراف کرد و مهم‌تر از آن با تهدید مردم مظلوم و بی‌گناه غزه، ساده‌ترین اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل را به چالش کشید.

وی تصریح کرد: هرچند برخی دولت‌ها این اقدام را تقبیح و محکوم کرده‌اند، لیکن زمان آن فرا رسیده که سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد در برابر این گستاخی که تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، سکوت خود را بشکنند و در برابر آن تصمیمات جدی اتخاذ کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی، به‌ویژه مدیرکل، نیز به خاطر ماهیت ساختاری و وظایفی که در چارچوب عدم اشاعه و خلع سلاح هسته‌ای به‌ویژه ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای بر عهده دارد، لازم است رویکردی مستقل و مجدانه در این زمینه اتخاذ کرده و ضمن محکومیت این تهدیدات مخرب و مغایر با اصول و اهداف منشور سازمان ملل، پیامدهای ناشی از تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم جعلی را اعلام و به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش کند.

به گزارش ایرنا، آمیخا الیاهو وزیر کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز قبل استفاده از بمب اتمی علیه نوار غزه را به عنوان گزینه روی میز اسرائیل پیشنهاد و با اجازه ورود هرگونه کمک بشردوستانه به این منطقه مخالفت کرده بود.

او همچنین از ادامه شهرک سازی دفاع کرده بود و گفته بود که هرکس پرچم فلسطین یا حماس را برافراشته باید از روی زمین محو شود.

رسانه های عبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی اظهارات جنجالی اخیر آمیخا الیاهو، وزیر کابینه خود، جلسات کابینه را بدون اطلاع بعدی لغو کرد.

در پی تشدید انتقادات علیه وی، الیاهو مجبور به عقب نشینی از اظهارات خود شد.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت مردم فلسطین چه خواهد شد، گفت: آنها می توانند به ایرلند یا صحراها بروند؛ هیولاهای غزه باید خودشان راه حلی پیدا کنند! شمال نوار غزه نباید وجود داشته باشد. و هرکس پرچم فلسطین یا حماس را به اهتزاز درآورد، باید از روی زمین محو شود!

اخرین اخبار
طراحی و پیاده سازی: راد وب